close
تبلیغات در اینترنت
بدن در بازیگری - محمدرضا گلزار - سایت گلزاریا

تبلیغات سایت

تبلیغات در سایت سوپر استارها

کتاب داستان



    دانلود کتاب دختر غم زده (داستان های عرفانی واقعی)
    (۰)
    • نویسنده: الهه فاخته
    • موضوع:شبه داستان بر اساس زندگی واقعی یک شخص!
    • تعداد صفحات: ۹۷
    • فرمت: کتاب PDF
    • زبان: فارسی
    • برای دانلود و خرید کتاب کلیک کنید
    • چنانچه از لینک بالا نتوانستید دانلود کنید .. اینجا کلیک کنید

    • معرفی کتاب

      شاید تا بحال فکر کرده باشید که آخر دنیا چیست کجاست ما چرا به این دنیای ظاهرا پهناور اما خاکی آمده ایم آیا رسالتی داریم؟ اصلا خودمان می دانستیم چه می شود؟ تا بحال داستانهایی را شنیده اید که ماورایی باشند و باورش برایتان سخت باشد؟ تا چقدر به این داستانها ایمان دارید؟ در این کتاب که برگرفته از داستان های حقیقی معنوی و عرفانی و ماوراییست به سوالات خود تا حدودی خواهید رسید.

      اصرار نمی کنم که باور کنید!
      زمان این اتفاقات مشخص نیست، شاید هم اصلا زمانی ندارد همانطور که مکانش قابل توصیف نیست،  همانطور که حس و حالش قابل بیان نیست!
      من در گذشته ایمان قوی داشتم و همین که به زبان آوردم به الله ایمان دارم مصیبت ها و بلاها چنان به سرم هوار شد که اکنون در
      سن سی سالگی به دوران باز نشستگی خود رسیده ام.

      کمرم شکست چرا که حق دفاع کردن را از من گرفتند و نتوانستم ثابت کنم یا فرصتی برای ثابت کردن داشته باشم که بی گناه هستم و این موضوع به شدت مرا افسرده کرد، زمانیکه افسرده شدم، قدرتم را از دست دادم تهمت, بار سنگینی بود که مرا به زمین زد، اکنون کم کم به زندگی عادی بازگشته ام.

      دنیای معنویت و شناخت پروردگار دنیای دیوانه کننده ایست، وقتی راهش را بگیری باید قید آرامش و زندگی راحت را بزنی، وارد دنیاهای عجیب روح می شوی و روح یک انسان چنان بر تو آشکار می شود و چنان زخمی ات می کند که هیچ کس قادر درک نیست.
      شاید کسانی که زیاد نماز می خوانند و در زندگی خود معجزه خداوند را بارها حس کرده اند داستان های مرا بفهمند اما باورش ...!

فیلم سلام بمبئی

     محمدرضا گلزار


    • داستان فیلم سلام بمبئی کلیک
    • آخرین اخبار از فیم سلام بمبئی کلیک
    • خرید بلیط های فیلم سلام بمبئی کلیک
    • دانلود فیلم سلام بمبئی  کلیک


گلزاریا در شبکه های اجتماعی

جدیدترین اخبار کنسرت ریززار

    کنسرت های ریززار باند

    • فیلم های کنسرت ریززار در آپارات   کلیک
    • خرید آنلاین بلیط کنسرت ریززار  کلیک
    • جدیدترین اخبار کنسرت ریززارکلیک
    • دانلود آهنگ های ریززار کلیک

جستجو

بیوگرافی

آهنگ های جدید

RG31 بازدید

[if gte mso 9]> 12.00 همانطور که مشاهده میشود ،بخش عمده ارتباط غیر کلامی توسط بدن و جسم شکل می گیرد و مهم ترین محل انتقال ارتباط به مخاطب است. به موازات آن در بازیگری نیز بدن همواره اصلی ترین کانون انتقال شخصیت محسوب میشود؛ به عنوان مثال تصویر ویلی لومن را در صحنه ی آغازین مرگ یک فروشنده به یاد بیاورید؛میبینیم که او چگونه با پشت خمیده به این سو و آن سو حرکت میکند. این بدن ویلی لومن است که احساس روشنی را از شرایط و موقعییت ویلی - چه در شیکاگو و چه درپکن به تماشاگر منتقل میکند. بدن و به طور تخصصی تر بیان جسمانی،در طول سالیان همواره مورد توجه نظریه پردازان مختلف بازیگری بوده است. چنان چه نگاهی به تاریخچه بازیگری بیندازیم،فهرست بلند بالایی از افراد بر جسته ای هم چون: استانیسلاوسکی،آرتو،گروتوفسکی،میخاییل چخوف، برشت، منوشکین و... را شامل میشود که هرکدام تاکید فراوانی بر بیان جسمانی داشته و بخشی از گستره جسمانی بدن را مد نظر قرار داده اند.

  • بقیه در ادامه مطلب 
[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 استانیسلاوسکی حافظه عضلانی را مطرح میکند و آرتو سخن از بیان بدنی میکند که پایه نشانه هاست و نه کلمات . گروتوفسکی ، تئاتر فقیر را نظریه پردازی میکند و بنیانش را بر بازی بدنی بازیگر مینهد و یوجینیو باربا از بدن رها شده سخن میگوید و ...

 

در این میان میخاییل چخوف(از شاگردان استانیسلاوسکی و از مهمترین نظریه پردازان شیوه های بازیگری ) نظریاتش حایز اهمیت ویژه است؛ چرا که کاملاً اساس شیوه تربیت و هدایت بازیگردر نظام وی بر بدن و جسم بازیگر استوار است. او گونه ای از بیان جسمانی به نام ژست های روانشناسانه را مد نظر قرار میدهد. چخوف در مورد تمرین های بدنی خود در آموزه هایش چنین میگوید: "تمرین های بدنی در روش آموزشی من ، تمرین های ورزشی نیستند. تمرینی به درد بازیگر میخورد که بتواند نوسان های روح و ذهن را به کل جسم منتقل کند. تمرین هایی که من برای بازیگران طراحی کرده ام ، تمرین های روان تنی اند. بازیگرها با انجام این تمرین ها ، حساسیت بدن خود را بالا میبرند و میتوانند به کمک این بدن حساس ، درونیات خود را به گویاترین شکل برای تماشاگران نشان دهند."

 

با توجه به سخنان پیشین میتوان به ارتباط تنگاتنگ میان بدن و روح(ذهن) پی برد و به ارزش و تاثیر بدن بر روح بیش از پیش صحه گذاشت.در چارچوب سبک ها ی بازیگری گوناگون، بدن هنرپیشه همواره میان خود انگیختگی و کنترل محض واقع است؛یعنی میان یک بدن طبیعی و جاندار و بدن یک عروسک خیمه شب بازی که به تمامی تحت اختیار عامل خود( کارگردان) قرار دارد و توسط او پرداخت و دستکاری میشود. از لحاظ تاریخی نیز این دو سر حد به ترتیب در طبیعت گرایی( خود انگیختگی) و نماد گرایی همچون عروسک خیمه شب بازی به کمال میرسند.

 

بدن طبیعت گرا ، خود را چون قطعه ای طبیعی و مانند عصاره محیط پیرامونش به نمایش میگذارد.حال آن که بدن نماد گرا از حرکات تقلیدی (تقلید گر از طبیعت) سر باز میزند؛بنابر این یا بکلی از صحنه کنار میرودو یا این که جای خود را به یک ابر آدمک میدهد. از نگاهی دیگر و به همین سیاق ، استفاده نمایشی لز بدن در میان دو قطب در حال تغییر است:

 

بدن تقویت کننده: بدن چیزی جز تقویت کننده و تکیه گاهی برای آفرینش اثر نیست و آفرینش در جایی دیگر ، در متن یا حکایت نمایشی ، اتفاق میافتد. بدن کاملاً در خدمت یک مفهوم روان شناختی ، فکری یا اخلاقی در می آید. او در برابر حقیقت نمایش محو میشود و در مراسم تئاتر فقط نقش واسطه ای را بر عهده دارد. حرکت سازی این بدن به نوعی نشان گر، بسط دهنده و زینت بخش گفتار است.

 

بدن هدف:بدن به مثابه دست مایه است و هدفی جز خود ندارد. در این حال بدن بیانگر عقیده و یا خلق و خوی خاصی نیست. بدن هدف از اندام خویش برای به تصویر کشیدن جنبش درونی و روحی استفاده نمی کند، بلکه این جنبش را در اندام خود تکمیل میکند. حرکت های بدن هدف، آفرینش گر و بدیع است . این گرایش اغلب در پرفورمانس ها و رقص امروز دیده میشود.

 

سخن آخر اینکه امروزه نیرومند ترین گرایش که در عمل کارگردانی و به موازات آن در بازیگری ، دست کم در تئاتر تجربی وجود دارد، گرایش به بیان جسمانی است، لذا شایسته تر آن است که هر چه بهتر این زبان را شناخته و در ارتقا و بهبود کیفیت ارتباطی آن در نمایش های خویش بکوشیم.

 

 

منبع : بازیگران فردا

برچسب ها

تلگرام golzaria

تبلیغات در سایت سوپر استار

تبلیغات در سایت بازیگران

اینستاگرام محمدرضا گلزار

تلگرام محمدرضا گلزار