close
تبلیغات در اینترنت
جمال ساداتیان از سلام بمبئی می گوید- محمد رضا گلزار - سایت گلزاریا برای محمدرضا گلزار

تبلیغات سایت

تبلیغات در سایت سوپر استارها

گلزاریا در شبکه های اجتماعی

سایت گلزاریا برای محمد رضا گلزار

    جدیدترین اخبار فیلم و سریال محمد رضا گلزار را در سایت رسمی گلزاریا دنبال کنید !

    تمامی فعالیت های موسیقی و ترانه های ریززار بصورت مداوم در این سایت آبدیت می شود.

    همچنین کانال آپارات گلزاریا تنها کانال پر بازدید مربوط و مرتبط به گلزار است که دنبال کنندگان زیادی نیز دارد.

    برای دیدن عکس ها , کلیپ ها , بیوگرافی و تمامی فیلم ها و سریال ها و اخبار ایشان از منو سایت استفاده نمایید .

جدیدترین اخبار کنسرت ریززار رضا گلزار

    کنسرت های ریززار باند

    • فیلم های کنسرت ریززار در آپارات   کلیک
    • خرید آنلاین بلیط کنسرت ریززار  کلیک
    • جدیدترین اخبار کنسرت ریززارکلیک
    • دانلود آهنگ های ریززار کلیک

جستجو

بیوگرافی گلزار

آهنگ های جدید گلزار

جمال ساداتیان فیلم سلام بمبئی

جمال ساداتیان:

با شناخت ذائقه مخاطب نوآور باشیم

جمال ساداتیان، تهیه کننده سینما معتقد است که سینمای طنز در سینمای ایران، سینمایی است که از اقبال بیشتری برخوردار است.

 

با ساخت و اکران فیلم سلام بمبئی برخی معتقدند که سینمای ایران با رفتن به سمت سینمای بالیوود می تواند جان تازه ای بگیرد و اقتصاد آن رشد کند. ارزیابی شما از این صحبت چیست و آیا با تکرار این تجربه سینمای ایران می تواند موفقیت خود را تضمین کند و سینما را به سمت صنعتی شدن ببرد؟

البته صنعتی شدن سینما ساز و کار خودش را می طلبد. به صرف فروش یک فیلم ما نمی توانیم بگوییم این ساختار جواب داده و با تکرار آن هر فیلم مشابه در گیشه موفق خواهد بود. به هر حال فیلم هایی با مشارکت سینماهای جهان ساخته شده است که موفق شده اند و خوشبختانه مورد اقبال مردم قرار گرفته اند.

اما اگر بخواهیم مردم را جذب سینما کنیم این روند سازوکار خودش را می طلبد. این ساختار در ابتدا نیاز دارد که مطابق سلیقه و نیاز مخاطب باشد. در کنار برآوردن این نیاز سالن های نمایش فیلم اهمیت دارد. زمانی که فیلم خوبی در سالن مناسبی اکران شود این روند مخاطب را تشویق می کند تا فیلم های دیگر را نیز ببیند.

البته همیشه یک ساختار خاص برای جذب مخاطب جواب نمی دهد. گاه می بینیم فیلم هایی که انتظار نمی رود مورد اقبال خوب مردم قرار می گیرند و مخاطب چنان از فیلم استقبال می کند که حتی سئانس های نیمه شب نیز پر می شود. این روند خوبی است و نوید روزهای تازه ای برای سینمای ایران دارد. در همین حال پیامی نیز برای مسئولان کشور به دنبال دارد.

این پیام به مسئولان می گوید که سایه خود را از سر سینما بردارند و اجازه دهند دست تهیه کننده ها بازتر باشد تا بتوانند کارهای قابل قبولی بسازند. در شرایط مناسب و ساخت فیلم های خوب؛ گردش مالی در سینما افزایش پیدا می کند و دست تهیه کننده باز است تا فیلم های بهتری بسازد و در کارهای بعدی با سخاوت بیشتری هزینه می کند.

زمانی که فیلم ها با پروداکشن های بهتر ساخته شود بهتر می تواند مخاطب را جلب کند. اگر چنین روندی دنبال شود می توانیم به این فکر کنیم که سینمای ما صنعتی می شود و با برداشته شدن محدودیت ها، سینما می تواند روند تکاملی طی کند و مانند سینمای جهان با گذشت چند سال تبدیل به سینمای صنعتی شود و شرایط مطلوبی را تجربه کند.

به نظر شما چه المان هایی در فیلم سلام بمبئی در رکوردشکنی فروش آن موثر بوده است. البته برخی می گویند کار به لحاظ محتوایی ضعیف است و تنها نان چهره های شاخصش را می خورد و شاید بعد از مدتی این فروش خوب افت کند. اما ادامه روند فروش این فیلم این صحبت ها را تایید نمی کند.

چرا فیلم باید محدود شود. فیلم سلام بمبئی فیلمی است که برای آن زحمت کشیده شده است. بازیگرانی جذب این کار شده اند و در این کار به نقش آفرینی پرداخته اند که مورد اقبال مردم هستند. مجموع این بازیگران و ساختار فیلم توانسته افکار عمومی را به خود جلب کند و مورد اقبال مخاطبان قرار بگیرد.

مردم را که نمی توان به زور به سالن سینما کشاند. لازم است تا مقولاتی که مورد توجه آن هاست در فیلم رعایت کرد تا تمایل پیدا کنند به تماشای فیلم بیایند. همان طور که پیش از این نیز گفتم لازم است دست تهیه کننده ها را باز بگذارند تا کم کم ذائقه مخاطب را بشناسند و بدانند باید برای جذب مخاطب چه المان هایی را دنبال کنند.

این دست باز گذاشتن به معنای برداشتن خط قرمز ها نیست. همه سینماگران خط قرمز ها را می شناسند. محدود کردن آنها و اعمال سلیقه ها ورای خط قرمز ها سبب شده تا تهیه کننده نتواند سلایق مخاطب را دنبال کند وکمک به پویایی سینما شود. برخی چنان فیلترهای خط قرمز را تنگ می کنند که کاری که ساخته می شود نمی تواند با مخاطب ارتباطی برقرار کند.

با توجه به اینکه سینمای هالیوود و بالیوود که در دنیا دو قطب صنعت عظیم فیلمسازی هستند اگر در ایران ما بخواهیم با تکیه بر سینمای بومی خودمان بدون وام گیری از این دو سینما، سینمای صنعتی خود را تعریف کنیم این سینما باید چه المان هایی را دنبال کند؟

ما در ایران از سکولار افراطی تا مذهبی افراطی داریم. این به آن معناست که تنوع سلیقه در ایران زیاد است. قرار هم نیست هر فیلمی همه سلایق را به خود جلب کند. اما به نظر من هر فیلمی اگر بتواند 4 تا 5درصد سلیقه عمومی را جواب بدهد می تواند گیشه خوبی داشته باشد و سینما را به سمت صنعتی شدن ببرد.

ما باید بتوانیم در کنار آن فیلمی بسازیم که سلیقه این طیف های مختلف در کنار هم جذب شود. ذات سینما تفریح است و مردم برای تفریح به سینما می آیند، اما این منافاتی با گنجاندن مفاهیم اجتماعی در فیلم ندارد. اما در کل مردم، سینما را تفریح می دانند و علاقه مندند دو ساعت به سینما بروند و ساعت مفرحی را در سینما طی کنند.

بنابراین فیلم هایی که طنز هستند و مفرح تر از شرایط بهتری در گیشه برخوردارند. اما این به آن معنا نیست که اگر فیلم طنز فروخت بقیه نیز همان سینما را دنبال کنند. بلکه لازم است ذائقه نوآوری را در خلق کار داشته باشند، چون تکرار یک تجربه موفق باعث شکست کار خواهد شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

تلگرام golzaria

تبلیغات در سایت سوپر استار

تبلیغات در سایت بازیگران

اینستاگرام محمدرضا گلزار

بزودي با چندتا آهنگ جديد قراره سوپرايز بشيد❤️💙

A post shared by MOHAMMAD REZA GOLZAR (@rezagolzar) on

تلگرام محمدرضا گلزار